歌詞和訳|The Strokes - The Adults Are Talking


アメリカ・ニューヨーク出身のバンド、The Strokes。
2020年4月10日リリースの6thアルバム"The New Abnormal"から、1曲目"The Adults Are Talking"の歌詞を和訳します。

この曲は2016年発表のEP"Future Present Past"以来の新曲です。
2019年5月13日に、ロサンゼルスのウィルターン・シアターでチャリティ・ライヴが行われ、そこで初めて披露されました。
待ち侘びたファンも多いでしょう。

気だるげなジュリアン・カサブランカスのボーカルと、ギターリフがよく目立つ、彼等らしいおしゃれな曲です。



They've been sayin' you're sophisticated
They're complainin', overeducated
You are saying all the words I'm dreaming
Say it after me
Say it after me
They will blame us, crucify and shame us
We can't help it if we are a problem
We are tryin' hard to get your attention
I'm climbin' up your wall
Climbin' up your wall
奴らはいつも"君は洗練されているな"と言う
奴らは文句を言っている、頭でっかちだ
俺が夢見る言葉を君は言っている
俺に続いて言ってくれ
俺に続いて言ってくれ
奴らは俺達を責めるだろう、十字架にはりつけて辱めるだろう
もし俺達が問題なら、それはどうしようもない
君の注目を集めるために、俺達はすごく頑張っている
君の壁を俺はよじ登っているんだ
君の壁を俺はよじ登っているんだ

Don't go there 'cause you'll never return
I know you think of me when you think of her
But then it don't make sense when you're trying hard
To do the right thing, but without recompense
And then you did something wrong and you said it was great
And now you don't know how you could ever complain
Because you're all confused 'cause you want me to
But then you want me to do it the same as you
そこに行くな、君は二度と戻って来ないから
君が彼女のことを想うとき、君は俺のことも想うだろう
でもそれは無意味になるんだ、君がすごく頑張って
良いことをしようとするのに償いはしないなら
そして君は間違ったことをして、最高だと言った
そして今君はとても文句も言いようがない
だって君は混乱しきっているし、君は俺にそうして欲しがっている
でも君は、君がしたのと同じことを俺にして欲しがっている

You were waitin' for the elevator
You were sayin' all the words I'm dreaming
No more askin', questions, or excuses
Information's here
Here and everywhere
君はエレベーターを待っていた
俺が夢見る言葉を君は言っていた
これ以上聞くのも、質問も、言い訳も無しだ
情報はここにある
ここにもどこにでも

Don't go there 'cause you'll never return
I know you think of me when you think of her
But then it don’t make sense when you're trying hard
To do the right thing but without recompense
And then you did something wrong and you said it was great
And now you don't know how you could ever complain
Because you're all confused 'cause you want me to
But then you want me to do it the same way as you, and but
そこに行くな、君は二度と戻って来ないから
君が彼女のことを想うとき、君は俺のことも想うだろう
でもそれは無意味になるんだ、君がすごく頑張って
良いことをしようとするのに償いはしないなら
そして君は間違ったことをして、最高だと言った
そして今君はとても文句も言いようがない
だって君は混乱しきっているし、君は俺にそうして欲しがっている
でも君は、君がしたのと同じことを俺にして欲しがっている、でも

I don't, I don't want anything
I know it's not, it's not your fault
I don't want anyone
As I do in life for you
俺は、俺は何も欲しくない
これは、これは君のせいじゃない
俺は誰も欲しくない
人生で一度君にそうしたように

Ah, ah-ah-ah-ah
Ah-ah, ooh, ooh
ああ、ああ
ああ、ああ、ああ

Stockholders
Same shit, a different life
I'll get it right sometime
Oh, maybe not tonight
Oh, maybe not tonight
Oh, maybe not tonight
Oh, maybe not tonight
Oh, maybe not tonight
株主達
同じクソ、違う人生
いつか正してみせるよ
ああ、多分今日じゃない
ああ、多分今日じゃない
ああ、多分今日じゃない
ああ、多分今日じゃない
ああ、多分今日じゃない

Yeah boy, here we go
And a one, and a two, and a three
Here we go friends (Hold on, I can't)
Maybe that's a kooky situation
So let's go back to the old key, old tempo, everything
さあ、行くぞ
1,2,3
ほら行くぞ(しっかりつかまって、俺にはできない)
多分狂ったシチュエーションだ
だから昔のキー、昔のテンポ、昔の全てに戻ろう


"The Adults Are Talking"収録の6thアルバム"The New Abnormal"はこちら。

The Strokes
2020年4月10日リリース

Amazon Music Unlimitedの30日間無料体験に加入すると、無料で多くのアルバムを聴けるのでおすすめです。

コメント

^