歌詞和訳|The Chainsmokers - Beach House

アメリカ・ニューヨーク出身のデュオ、The Chainsmokers。
2018年11月16日リリースの、シングル"Beach House"の歌詞を和訳します。
この曲はEP"Sick Boy...Beach House"に収録されています。

爽やかだけれど、サビ後の展開が気持ちよくて彼ららしいです。
EDMというと夜のイメージが強いですが、この曲は朝に聴きたくなるような清涼感です。


You had one job!
信じられないよ!

Woke up on the west side
Listening to beach house, taking my time
She's just my type
Dark hair waving at the passengers' side
And I start to think
As she pulls me on the bathroom floor
This is my type of thing
Yeah, yeah
西側で目覚めた
海の家みたいな音楽を聴いて、のんびりしているよ
あの子はまさに俺のタイプ
助手席で暗い色の髪をなびかせている
そして俺は想像するんだ
彼女が俺をバスルームに引き込んでくれたら
最高の出来事だろうなってね
そう、そう

Oh, darling of mine
Where have you been?
I feel so alive
With you in my bed
Oh, darling of mine
Please don't let go
Just tell me you feel this
Tell me you know
Oh, darling of mine
ああ、俺の愛しい彼女
今までどこにいたんだい?
君と一緒にベッドに入っていると
生きてるって感じがするんだ
ああ、俺の愛しい彼女
俺を手放さないでくれ
君もこの気持ちを感じてるって言ってくれ
知っているって言ってくれ
ああ、俺の愛しい彼女

Oh, darling of mine
俺の大切な君

On a train through Japan
I keep her real close 'cause she knows who I am
Red pill in my hand
Paranoid cutie with a dark, bad stare
It's that type of fling
Where she feels like the girl next door
This is my type of thing
Yeah, yeah
日本を走る電車で
彼女とぴったり寄り添うんだ、彼女は俺のことを理解しているからね
俺の手の中の赤い錠剤
暗くて悪い目線を送ってくる、偏執狂のかわい子ちゃん
短く燃え上がる恋って感じだ
彼女が隣に住む女の子みたいに感じられたら
まさに俺の好きな展開だ
そう、そう

Oh, darling of mine
Where have you been?
I feel so alive
With you in my bed
Oh, darling of mine
Please don't let go
Just tell me you feel this
Tell me you know
Oh, darling of mine
ああ、俺の愛しい彼女
今までどこにいたんだい?
君と一緒にベッドに入っていると
生きてるって感じがするんだ
ああ、俺の愛しい彼女
俺を手放さないでくれ
君もこの気持ちを感じてるって言ってくれ
知っているって言ってくれ
ああ、俺の愛しい彼女

Oh, darling of mine
Where have you been?
Where have you been?
Where have you been?
Where have you been?
ああ、俺の愛しい彼女
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?

And then I start to think
As I lay there on the sink
That I've been here before
It's that certain type of thing
She gets bored of everything
Not the type you can ignore
Yeah, I just wanna taste
As she grabs me by the waist
As she closes the door
She's taking what she wants
Baby, you can have it all
そして俺は考え出す
シンクの上で寝転がりながら
俺は前もここに来たことがあるなって
まぁよくあることだよね
彼女は何にでも退屈してしまうんだ
とても放っておける子じゃないよ
ああ、俺はただ味わいたい
彼女は俺を腰に引き寄せて
彼女はドアを閉じて
欲しいものを持っていくんだ
かわいい君、君には全部あげるよ

Oh, darling of mine
Where have you been? (Where have you been)
I feel so alive
With you in my bed (You in my bed)
Oh, darling of mine
Please don't let go (Please don't let go)
Just tell me you feel this
Tell me you know
Oh, darling of mine
ああ、俺の愛しい彼女
今までどこにいたんだい?
君と一緒にベッドに入っていると
生きてるって感じがするんだ
ああ、俺の愛しい彼女
俺を手放さないでくれ
君もこの気持ちを感じてるって言ってくれ
知っているって言ってくれ
ああ、俺の愛しい彼女

Yeah-eah
Yeah-eah
Yeah-eah
Where have you been?
Where have you been?
Where have you been?
Where have you been?
Oh, darling of mine
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?
今までどこにいたんだい?
ああ、俺の愛しい彼女


"可愛くて闇も感じる彼女にべた惚れだよ~"
というベタな歌詞ではありますが、それ故に安心して音楽に集中できます。笑

"Beach House"や"Side Effects"が収録されているEP"Sick Boy...Beach House"はこちら。

では!

コメント

^