歌詞和訳|Toro y Moi - So Many Details


アメリカ出身のToro y Moi (トロ・イ・モア)。
3rdアルバム"Anything in Return"(2013年)から、3曲目"So Many Details"の歌詞を和訳します。

ゆったりしたBPMの中に、どことなく不穏な空気も感じる曲です。
これぞチルウェイヴといった感じで、不思議と気持ちが落ち着きます。




This ain't appropriate now
Push my hand off your side
There’s no one else around
I just wanna tease your eyes
Maybe we can check these locks
I just wanna go inside
Why's it so dead on a Friday night?
I guess the morning’s here if we wait like five
それは今は適切じゃないな
僕の手を君の身体から払いのけるなんて
周りには誰もいないのに
僕はただ君の目をじっくり見たいんだ
あそこの鍵をチェックしてみると良いかも
僕はただ中に入りたいんだ
なぜ金曜日の夜はこんなに死んだような気持ちになるんだ?
まぁ5歳児みたいに待っていれば朝がやってくるだろう

You send my life
Into somewhere I can’t describe
So many details
What had happened to the time we had?
I thought you said you won't ever
(I know I promised to wait)
Won't ever leave me
What happened to us?
(I really did try)
君は僕の人生を
なんとも説明し難い場所に送り込んだ
色々細々したことがある
僕たちが過ごした時間に何があったんだ?
君は絶対に
(僕は待つよと約束した)
僕の元を離れない、って言ったはず
僕たちに何が起きたんだ?
(僕は本当に努力したよ)

OK, I’ll take you back
Alright, let’s pick up where we started
Don’t think that’s in my head
I’m not a bit cold hearted
Save yourself tonight
Tomorrow I'll get you back
I don't think I have your problem
I don't think I have your problem
I don't think I have a problem
I don't think I mean to fuss
I don't want to bother you
And there is no reason to rush
OK、僕は君を取り戻す
わかった、僕たちが始まった場所を思い出そう
頭の中で考えているだけでしょ、なんて思わないでくれ
僕は冷たい心の持ち主なんかじゃ全く無い
今夜君はゆっくり過ごすと良い
明日君を取り戻す
君の問題を僕は知らないと思う
君の問題を僕は知らないと思う
僕には問題なんて無いと思う
騒ぎ立てるつもりは無い
君を邪魔したくないし、
特に急ぐ理由も無い

You send my life
Into somewhere I can’t describe
So many details
What had happened to a time we had
I thought you said you won't ever
Won't ever leave me
What happened to us
What happened to us
What happened to
君は僕の人生を
なんとも説明し難い場所に送り込んだ
色々細々したことがある
僕たちが過ごした時間に何があったんだ?
君は絶対に
僕の元を離れない、って言ったはず
僕たちに何が起きたんだ?
僕たちに何が起きたんだ?
僕たちに何が

You send my life
Into somewhere I can't describe
So many details
You send my life
Into somewhere I can’t describe
So many details
You send my life
Into somewhere I can’t describe
So many details
君は僕の人生を
なんとも説明し難い場所に送り込んだ
色々細々したことがある


絶対離れないと言ってくれていたのに、離れていった君。
君のおかげで僕の人生は色々とややこしくなってしまった。
僕たちの関係に何があったと言うんだろう?
でも僕は君を取り戻すから、待っていて。

そんな歌詞です。
ちょっと恨みや執着に近い感情を感じます。
まぁ振られた直後は誰しもが通る道でしょう。。。

"So Many Details"収録のアルバム"Anything in Return"はこちら。


では!

コメント

^