歌詞和訳|Troye Sivan - Lucky Strike


南アフリカ生まれ、オーストラリア育ちのシンガー・ソングライター、トロイ・シヴァン。
2ndアルバム"Bloom"(2018年)から、9曲目"Lucky Strike"の歌詞を和訳します。

爽やかで気持ちの良い曲です。
彼が同性愛者であることを頭に置くと、"boy"と出てくる歌詞が理解しやすいです。
MVのセピアでちょっとグロい感じも素敵。



Oh, I wanna know just how to love you
The jewel of California
Oh, I wanna skip stones on your skin, boy
And drown me in your water
ああ、僕はただ、君を愛する方法を知りたいんだ
カリフォルニアの宝石みたいな君
ああ、君の肌の上で石を水切りして遊びたい
そして僕を君の水で溺れさせてくれ

And my boy like a queen
Unlike one you've ever seen
He knows how to love me better
A hit of dopamine, higher than I've ever been
He knows how to love me better
僕の男の子は女王様みたい
きっと君が今まで見たことないタイプ
彼は僕をもっと上手く愛する方法を知っている
ドーパミンが押し寄せる、今までよりずっとハイになる
彼は僕をもっと上手く愛する方法を知っている

'Cause you're safe like spring time
Short days, long nights, boy
Tell me all the ways to love you
'Cause you taste like Lucky Strikes
You drag, I light, boy
Tell me all the ways to love you, yeah
Tell me all the ways to love you, oh
Tell me all the ways to love you
だって君は春の季節みたいに安心なんだ
短い昼と、長い夜
君を愛する方法を全部教えて
だって君はラッキーストライクみたいな味がするんだ
君が吸って、僕が火をつける
君を愛する方法を全部教えて
君を愛する方法を全部教えて
君を愛する方法を全部教えて

Oh, I wanna tiptoe through your bliss, boy
Get lost the more I find ya
Oh, don't wanna miss a second of this, boy
Hold tight and love me longer
ああ、君の至福の中をつま先立ちで通り抜けたい
君を見つけるたびにもっと迷子になるんだ
ああ、この瞬間を失いたくない
ぎゅっと抱きしめて、僕をもっと長く愛して

And my boy like a queen
Unlike one you've ever seen
He knows how to love me better
(Yeah, he knows how to love me better)
A hit of dopamine, higher than I've ever been
He knows how to love me better
僕の男の子は女王様みたい
きっと君が今まで見たことないタイプ
彼は僕をもっと上手く愛する方法を知っている
(そう、彼は僕をもっと上手く愛する方法を知っている)
ドーパミンが押し寄せる、今までよりずっとハイになる
彼は僕をもっと上手く愛する方法を知っている

'Cause you're safe like spring time
Short days, long nights, boy
Tell me all the ways to love you
(Tell me all the ways to love you)
'Cause you taste like Lucky Strikes
You drag, I light, boy
Tell me all the ways to love you, yeah
(Tell me all the ways to love you)
Tell me all the ways to love you, oh
Tell me all the ways to love you, yeah
(Tell me all the ways to love you
Tell me all the ways to love you)
だって君は春の季節みたいに安心なんだ
短い昼と、長い夜
君を愛する方法を全部教えて
(君を愛する方法を全部教えて)
だって君はラッキーストライクみたいな味がするんだ
君が吸って、僕が火をつける
君を愛する方法を全部教えて
(君を愛する方法を全部教えて)

Breathe me in, exhale slow
Take me to anywhere you wanna go
Breathe me in, exhale slow
Take me to anywhere you wanna go
僕を吸い込んで、ゆっくり吐いて
君が行きたい場所にどこへでも連れて行って
僕を吸い込んで、ゆっくり吐いて
君が行きたい場所にどこへでも連れて行って

'Cause you're safe like spring time
Short days, long nights, boy
Tell me all the ways to love you
(Tell me all the ways to love you)
'Cause you taste like Lucky Strikes
You drag, I light, boy
Tell me all the ways to love you, yeah
(Tell me all the ways to love you)
Tell me all the ways to love you, oh
(Tell me all the ways to love you)
Tell me all the ways to love you, yeah
Tell me all the ways
(Tell me all the ways to love you)
Tell me all the ways
(Tell me all the ways to love you)
(Tell me all the ways to love you)
(Tell me all the ways to love you)
だって君は春の季節みたいに安心なんだ
短い昼と、長い夜
君を愛する方法を全部教えて
(君を愛する方法を全部教えて)
だって君はラッキーストライクみたいな味がするんだ
君が吸って、僕が火をつける
君を愛する方法を全部教えて
(君を愛する方法を全部教えて)


この歌詞とMVから、なんとなく映画"Call Me By Your Name(君の名前で僕を呼んで)"を思い出しました。
セピア色の休暇と、美しい恋。
春の海辺で聴けたら最高でしょうね。

"Lucky Strike"収録の2ndアルバム"Bloom"はこちら。

Troye Sivan

では!

コメント

^