歌詞和訳|Metronomy - A Thing for Me


イギリスのロック・バンド、Metronomy(メトロノミー)。
2ndアルバムNights Out(2008年)から、9曲目A Thing for Meの歌詞を和訳します。


曲の解説

ゆるくて不思議な曲です。
Metronomyらしさが詰まっていて、バンドの原点ソングとも言えそうです。

曲に合わせたカラオケ風のMVも愉快で、見ていて飽きません。

歌詞和訳

I told you how long we've got
All the time in the world
I've got a thing for you
You've got a thing for me
I've got my mind made up
You've got my heart, you know
You've got a thing for me
You've got a thing for me
I told you how long we've got
All the time in the world
I've got a thing for you
You've got a thing for me
I've got my mind made up
You've got my heart, you know
You've got a thing for me
You've got a thing for me
僕は君に言った、あとどのくらい時間があるかな
この世界の時間ずっと
僕は君のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた
僕は気持ちを固めてきたよ
君は僕のハートを手に入れたね
君は僕のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた
僕は君に言った、あとどのくらい時間があるかな
この世界の時間ずっと
僕は君のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた
僕は気持ちを固めてきたよ
君は僕のハートを手に入れたね
君は僕のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた

She's gonna leave at three
That's what her friend told me
Now I can't bear to check the time
Tonight, she'll take my heart home with her
But I'm not ready to let it go now
Oh, how long have we got?
3時に彼女は立ち去るだろう
そう彼女の友達が僕に教えてくれた
今、僕はどうしても時間をチェックしてしまう
今夜、彼女は僕のハートを一緒に家に持ち帰るだろう
でも僕はまだその準備ができていない
ああ、あとどのくらい時間がある?

I told you how long we've got
All the time in the world
I've got a thing for you
You've got a thing for me
I've got my mind made up
You've got my heart, you know
You've got a thing for me
You've got a thing for me
僕は君に言った、あとどのくらい時間があるかな
この世界の時間ずっと
僕は君のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた
僕は気持ちを固めてきたよ
君は僕のハートを手に入れたね
君は僕のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた

For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために

And now it looks to me like she's about to leave
But as she passes she leans close and says
"My boy, you've got to keep that chin up
I'm gonna come back here next week for now
Just take my telephone number
Just remember what I told you"
彼女は今にも立ち去りそうに見える
でも彼女が通り過ぎるとき、彼女はこちらに近付いて言う
"私のボーイ、顎を上げていた方がいいわよ
来週ここに戻ってくるつもり
私の電話番号を持っていって
私があなたに言ったことを覚えていてね"

I told you how long we've got
All the time in the world
I've got a thing for you
You've got a thing for me
I've got my mind made up
You've got my heart you know
You've got a thing for me
You've got a thing for me
僕は君に言った、あとどのくらい時間があるかな
この世界の時間ずっと
僕は君のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた
僕は気持ちを固めてきたよ
君は僕のハートを手に入れたね
君は僕のために物を持ってきた
君は僕のために物を持ってきた

For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
For me, for me, for me, for me
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために
僕のために、僕のために、僕のために、僕のために

歌詞の解説

魅力的で余裕たっぷりの女性に惑わされています。

彼女のことを思うと緊張しすぎて、時間を気にしたり、お互いが持ってきたものを気にしたり、終始そわそわしています。

なんだか可愛らしいです。

購入

A Thing for Me収録の2ndアルバムNights Outはこちら。
メトロノミー
2008/9/8リリース

Amazon Music Unlimitedの無料体験はこちら。

コメント

^