歌詞和訳|Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open


Bruno Mars(ブルーノ・マーズ)とAnderson .Paak(アンダーソン・パーク)が2021年に結成した音楽デュオ、Silk Sonic(シルクソニック)。

2021年3月5日リリースの1stシングル"Leave the Door Open"の歌詞を和訳します。


曲の解説

才能あふれる2人がデュオを組んだことで、音楽ファンを歓喜させました。2017年に、Bruno Marsの24K Magicヨーロッパツアーの前座をAnderson .Paakが務めたことで知り合ったそうです。

ロマンティックな雰囲気のR&Bで、2つの才能が上手く化学反応している印象を受けます。Bruno Marsはボーカル、ギター、コンガ、Anderson .Paakはボーカルとドラムスを担当しています。

歌詞和訳

Said baby, said baby, said baby
言っただろうベイビー、ベイビー、ベイビー

What you doin'? (What you doin'?)
Where you at? (Where you at?)
Oh, you got plans? (You got plans)
Don't say that (Shut your trap)
I'm sippin' wine (Sip, sip) in a robe (Drip, drip)
I look too good (Look too good)
To be alone (Woo, woo)
My house clean (House clean), my pool warm (Pool warm)
Just shaved, smooth like a newborn
We should be dancin', romancin'
In the east wing and the west wing
Of this mansion, what's happenin'?
何してるの?(何してるの?)
どこにいるの?(どこにいるの?)
おっと、予定があるの?(おっと、予定があるの?)
そう言うなよ(言うなよ)
俺はワインを飲んでいる(チビチビ)、バスローブを着て(ポトポト)
孤独になるには、(見た目が良すぎる)
俺は見た目が良すぎる(Woo, woo)
俺の家は片付いているし(俺の家は片付いているし)、プールも温かい(プールも温かい)
ヒゲも剃ったばかりで、生まれたてのように滑らかだ
俺たちは踊るべきだよ、恋をするべきだよ
このマンションの
東棟と西棟で、何が起きているんだ?

I ain't playin' no games
Every word that I say is coming straight from the heart
So if you tryna lay in these arms
俺は遊びの恋はしないよ
俺の言う言葉は、全て心からまっすぐ出てきたものだ
だからもし君がこの腕に抱かれてみたければ

I'ma leave the door open
(I'ma leave the door open)
I'ma leave the door open, girl
(I'ma leave the door open, hopin')
That you feel the way I feel
And you want me like I want you tonight, baby
Tell me that you're comin' through
俺はこのドアを開けておくよ
(俺はこのドアを開けておくよ)
俺はこのドアを開けておくよ、ガール
(俺はこのドアを開けておくよ、願っている)
君が俺と同じような気持ちでいてくれていることを、
そして今夜俺が君を求めているように、君も俺を求めていることを、ベイビー
家に向かっているよ、と言ってくれ

Ooh, you're so sweet (So sweet), so tight (So tight)
I won't bite (Ah-ah), unless you like (Unless you like)
If you smoke (What you smoke?), I got the haze (Purple haze)
And if you're hungry, girl, I got filets (Woo)
Ooh, baby, don't keep me waitin'
There's so much love we could be making (Shamone!)
I'm talking kissing, cuddling
Rose petals in the bathtub
Girl, let's jump in, it's bubblin'
ああ、君はとても可愛い(とても可愛い)、とてもおかたい(とてもおかたい)
噛んだりしないよ(Ah-ah)、君が嫌なら(君が嫌なら)
もし君がタバコを吸うなら(何を吸うの?)、良いヤツがあるよ(紫の煙)
そしてもしお腹が空いているなら、ガール、フィレ肉があるぜ(Woo)
ああ、ベイビー、待たせないでくれ
俺たちはたくさんセックスできるはずだ(おいで!)
キスしたり、寄り添ったりしよう
バスタブに浮かぶバラの花びら
ガール、飛び込もう、泡立っているよ

I ain't playin' no games
Every word that I say is coming straight from the heart
So if you tryna lay in these arms (If you tryna lay in)
俺は遊びの恋はしないよ
俺の言う言葉は、全て心からまっすぐ出てきたものだ
だからもし君がこの腕に抱かれてみたければ

I'ma leave the door open
(I'ma leave the door open)
I'ma leave the door open, girl
(I'ma leave the door open, hopin')
That you feel the way I feel
And you want me like I want you tonight, baby
Tell me that you're comin' through (Come on, girl)
俺はこのドアを開けておくよ
(俺はこのドアを開けておくよ)
俺はこのドアを開けておくよ、ガール
(俺はこのドアを開けておくよ、願っている)
君が俺と同じような気持ちでいてくれていることを、
そして今夜俺が君を求めているように、君も俺を求めていることを、ベイビー
家に向かっているよ、と言ってくれ

La-la-la-la-la-la-la (I need you, baby)
La-la-la-la-la-la-la (I gotta see you, baby)
La-la-la-la-la-la-la (Girl, I'm tryna give you this, ah)
La-la-la-la-la-la-la(君が必要だ、ベイビー)
La-la-la-la-la-la-la(君に会わなくちゃ、ベイビー)
La-la-la-la-la-la-la(ガール、君にこれをあげたいんだ、ああ)

Hey, hey, I'ma leave my door open, baby
(I'ma leave the door open)
I'ma leave, I'ma leave my door open, girl
(I'ma leave the door open, hopin')
And I'm hopin', hopin'
That you feel the way I feel
And you want me like I want you tonight, baby
Tell me that you're comin' through (Woo!)
俺はこのドアを開けておくよ、ベイビー
(俺はこのドアを開けておくよ)
開けておくよ、俺はこのドアを開けておくよ、ガール
(俺はこのドアを開けておくよ、願っている)
そして願う、願う、
君が俺と同じような気持ちでいてくれていることを、
そして今夜俺が君を求めているように、君も俺を求めていることを、ベイビー
家に向かっているよ、と言ってくれ (Woo!)

La-la-la-la-la-la-la (Tell me)
Tell me that you're coming through
(Woo-woo-woo-woo, woo-woo-woo, woo-woo-woo)
(Woo-woo-woo-woo, woo-woo-woo, woo-woo)
La-la-la-la-la-la-la (La-la-la-la-la)
Tell me that you're coming through
Girl, I'm here just waiting for you (Oh!)
Come on over, I'll adore you (I gotta know!)
La-la-la-la-la-la-la (I'm waiting, waiting, waiting)
Tell me that you're coming through (For you)
Girl, I'm here just waiting for you
Come on over, I'll adore you
La-la-la-la-la-la-la
La-la-la-la-la-la-la(言ってくれ)
家に向かっているよ、と言ってくれ
(Woo-woo-woo-woo, woo-woo-woo, woo-woo-woo)
(Woo-woo-woo-woo, woo-woo-woo, woo-woo)
La-la-la-la-la-la-la (La-la-la-la-la)
家に向かっているよ、と言ってくれ
ガール、俺はただここで君を待っているよ(ああ!)
こっちにおいで、俺は君をたっぷり愛すよ(もちろん!)
La-la-la-la-la-la-la(俺は待っている、待っている、待っている)
家に向かっているよ、と言ってくれ(君を)
ガール、俺はただここで君を待っているよ
こっちにおいで、俺は君をたっぷり愛すよ
La-la-la-la-la-la-la

歌詞の解説

家のドアを開けておくから、今夜どうか君に来てほしい、という恋する気持ちがひしひしと伝わってきます。

ちょっとおどけた部分をAnderson .Paak、ロマンティックな部分をBruno Marsが歌っているのが、2人の歌声の個性に合っていて良いですね。

購入

Silk Sonicの1stシングル"Leave the Door Open"はこちら。
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic
2021/3/5リリース

Amazon Music Unlimitedの無料体験はこちら。

コメント

^