歌詞和訳|The 1975 - It's Not Living (If It's Not With You)

イギリス・マンチェスター出身のバンド、The 1975。
2018年11月30日リリースの3rdアルバム"A Brief Inquiry Into Online Relationships"から、11曲目"It's Not Living (If It's Not With You)"の歌詞を和訳します。

3rdアルバム収録曲の中では、かなりポップな方です!
キャッチーで良いですね。私はとても好みです。

シンセの音色のせいか、なんだか80年代ポップのような雰囲気があります。
The 1975というバンド名を体現するかのような曲です。


Danny ran into some complications
He falls asleep during conversations
He's gotta search the street when he's on vacation
The worst thing is that I'm in the same situation
ダニーは厄介事に巻き込まれたみたいだ
話している途中でも、彼は眠りに落ちてしまう
彼はバケーション中にあの道をよく調べた方がいいね
最悪なのは、俺も同じ状況だってこと

And all I do is sit and think about you
If I knew what you'd do
Collapse my veins wearing beautiful shoes
It's not living if it's not with you
そして俺はただ座って君のことを考えている
君が何をするのかわかっていたら良かったのに
美しい靴を履いた俺の静脈を破壊してくれ
君がいないなら、生きていないのと同じ

And Danny says we're living in a simulation
But he works in a petrol station (selling petrol)
He says it all began with his operation
And I know you think you're sly but you need some imagination
"俺たちはシミュレーションで生きているんだ"とダニーは言った
でも彼はガソリンスタンドで働いている(ガソリンを売っている)
"俺の力で全てが始まるんだ"と彼は言う
君はずる賢いけど、想像力が足りないね

And all I do is sit and think about you
If I knew what you'd do
Collapse my veins wearing beautiful shoes
It's not living if it's not with you
All I do is sit and drink without you
If I choose then I lose
Distract my brain from the terrible news
It's not living if it's not with you
そして俺はただ座って君のことを考えている
君が何をするのかわかっていたら良かったのに
美しい靴を履いた俺の静脈を破壊してくれ
君がいないなら、生きていないのと同じ
俺はただ座って君のことを考えている
もし俺が何かを選んだら、俺は負ける
ひどいニュースを俺の脳に入れないようにしてくれ
君がいないなら、生きていないのと同じ

I can't stop sweating or control my feet
I've got a twenty-stone monkey that I just can't beat
I can stage a situation, but I just can't eat
And there's a feeling, you're replacing embrace
汗が止まらないし、足元もおぼつかない
俺にはとても倒せない、石20個分の重さの猿を手に入れた
その状況を演じることはできるけど、咀嚼するのは無理だ
そしてそこには感情がある、君は抱擁を交わし合っている

It's true that, all I do is sit and think about you
If I knew what you'd do
Collapse my veins wearing beautiful shoes
It's not living if it's not with you
All I do is sit and drink without you
If I choose then I lose
Distract my brain from the terrible news
It's not living if it's not with you
そして俺はただ座って君のことを考えている
君が何をするのかわかっていたら良かったのに
美しい靴を履いた俺の静脈を破壊してくれ
君がいないなら、生きていないのと同じ
俺はただ座って君のことを考えている
もし俺が何かを選んだら、俺は負ける
ひどいニュースを俺の脳に入れないようにしてくれ
君がいないなら、生きていないのと同じ

Oh, I'll try to get a job in a bank, I think
Danny spent time trying to pack in the drinks for me
I feel sick and I know I can't lose but
It's not living if it's not with you, it's not, it's not
It's not living if it's not with you, it's not, it's not
It's not, it's not, It's not living if it's not with you
It's not living if it's not with you, it's not, it's not
It's not, it's not, it's not, it's not
It's not living if it's not with you
ああ、銀行で働けるように努力するよ
たぶん、ダニーは俺のために時間をかけて酒を詰め込んでくれている
俺は体調が悪いし、負けることはできない、でも
君がいないなら生きていないのと同じ、生きていない、生きていない
君がいないなら生きていないのと同じ、生きていない、生きていない
生きていない、生きていない、君がいないなら生きていないのと同じ
君がいないなら生きていないのと同じ、生きていない、生きていない
生きていない、生きていない、生きていない、
君がいないなら生きていないのと同じ


君がいないなら、生きていないも同然。

この歌詞の"君"は、ドラッグとも取れますし、単純に思いを寄せる人とも取れます。
"静脈を破壊してくれ"だとか、"汗が止まらない"だとか、ドラッグ摂取による症状が歌われているので、普通に取ればドラッグソングなのでしょう。
それを切なげな言い回しで例えるところが、凝っていますね。

3rdアルバム"A Brief Inquiry Into Online Relationships"はこちら。


また、Amazon Music Unlimitedに加入すると、無料でこのアルバムを聴けます。



では!

★同アルバム収録曲の歌詞和訳はこちら。
歌詞和訳|The 1975 - Love It If We Made It
歌詞和訳|The 1975 - TOOTIMETOOTIMETOOTIME
歌詞和訳|The 1975 - Sincerity Is Scary

★その他The 1975の記事はこちら

コメント

^